weltschmertz*

Önskar ibland jag var liten igen. Ett barn.
Ett barn har inga krav på dig, ett barn har inga kval.
Ett barn är likgiltigt, ovetandes och skyddat från världen utanför.
Lycka är att få fredagsgodis, se disneydags, ett kalas, ett djur, en utflykt.
Men ett barn behöver aldrig fundera över vad lycka är

Vad är lycka? Hur finner jag den? Hur behåller jag den?
Vuxenlivets ständiga tema.
Men hur skal vi förhålla oss till all den olycka vi ser omkring oss var dag?

Lycka har för mig oftast varit intuitiv, enkel. Lite som ett barns.
Jag har haft tur.
Men nu välter plötsligt olyckan över mig. Allt gör ont, allt är fel, allt är på väg mot sin undergång.

Och jag önskar jag vore ett barn igen.
Att jag satt i den bruna skinnsoffan i huset och åt mitt fredagsgodis och tittade på darkwing duck. Och myste...
Och inte i den röda tygsoffan, i den tomma lägenheten, stirrandes på en datorskärm. Gråtandes...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0